Werk je in de fitnessbranche en wil je jouw bedrijf promoten? Dan is het verstandig om rekening te houden met de concurrentie binnen de branche. Het is belangrijk om op te vallen. Wellicht heb je al een prachtige website, maar nog helemaal geen bezoekers. In dit geval is het verstandig om SEO en Google Ads te investeren. Op deze manier wordt je website beter vindbaar, waardoor er eerder mensen op je website terechtkomen. Maar er zijn meer dingen die je kunt doen om jouw fitnessonderneming te promoten. We noemen hier een aantal handige tips!
De uitdagingen van fitness marketing
Iedere branche kent weer zijn eigen uitdagingen. Wil je fitness marketing uitbesteden, dan is het dus verstandig om voor een specialist te kiezen die ervaring heeft in deze branche. In de fitnessbranche is relatief veel concurrentie. Het is belangrijk om je hiervan te onderscheiden. Dit doe je bijvoorbeeld door middel van de juiste content, maar het is ook van belang om op te vallen. Een SEO specialist kan ervoor zorgen dat de doelgroep jou ontdekt, terwijl een contentspecialist jou kan helpen om je te onderscheiden.
Vooral voor een contentspecialist geldt dat ervaring met fitness marketing goed van pas komt. Iemand met ervaring weet namelijk beter hoe hij de doelgroep goed kan aanspreken. Daarnaast is het ook handig als iemand bijvoorbeeld verschillende fitnessoefeningen en/of supplementen kent. Dit maakt het een stuk eenvoudiger om interessante content te creëren waarmee jij de doelgroep kunt aanspreken.
Hoe onderscheid jij je van de concurrent?
Binnen de fitnessbranche is het dus van belang om je te onderscheiden. Dat doe je onder meer door interessante content te plaatsen. Maar het is ook van belang dat je de bedrijfsidentiteit goed uitwerkt. Denk bijvoorbeeld goed na welke tone of voice bij de doelgroep past. Tot slot kan het ook handig zijn om resultaten op je website te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan reviews als je een product verkoopt of aan voor- en nafoto’s als je personal training aanbiedt.
Conclusie
Fitness marketing werkt net even anders dan de marketing voor bijvoorbeeld een snoepwinkel. Natuurlijk zijn er technieken die je binnen verschillende branches kunt inzetten, maar het is zeker mooi meegenomen als je marketeer ervaring heeft met de doelgroep. Binnen de fitnessbranche is vrij veel concurrentie, waardoor het extra belangrijk wordt om je te onderscheiden. Ben je benieuwd hoe je dit doet? Dan kan het verstandig zijn om een specialist in te schakelen die je hierbij helpt.